İngiliz Times gazetesi, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip
Erdoğan'ın seçimler yaklaşırken "her gün yeni bir gaf" yaparak
muhalefetin elini güçlendirdiğini öne sürdü…
İ
ngiliz Times gazetesi, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip
Erdoğan'ın seçimler yaklaşırken "her gün yeni bir gaf" yaparak
muhalefetin elini güçlendirdiğini öne sürdü, Times'a konuşan uzmanlar ise, 24
yıllık sağ kolu Erol Olçok'un darbe girişiminde hayatını kaybetmesi sonrası
"Erdoğan'ın markasının çöktüğü" yorumunu yaptı.
Hannah Lucinda Smith imzalı yazıda, "Erdoğan'ın medya
üzerindeki tam kontrolüne rağmen rakiplerinin gölgesinde kaldığı" görüşüne
yer verildi.
BBC Türkçe'nin aktardığı Times'ın yazısı şu ifadelerle devam
etti:
"Cumhurbaşkanı Erdoğan gibi bir popülizm ustasının
böylesine ahenksiz bir seçim kampanyası yürütüyor olması şaşırtıcı. Erdoğan
Diyarbakır mitinginde sözlerini unutmuş gibiydi. Londra'da yatırımcılara
yaptığı vahim konuşmalar liranın ani düşüşüyle sonuçlandı. Taksicileri hoşnut
etmek için Uber'i yasaklayarak şehirli seçmenleri yabancılaştırdı."
RAKİPLERİNİN GÖLGESİNDE KALIYOR
Yazı, Erdoğan'ın yıkılan Atatürk Kültür Merkezi'nin (AKM)
enkazı ve inşaatı süren Taksim Cami'yi ziyaretinden izlenimlerle başlıyor.
Erdoğan'ın burada vatandaşlarla çektirdiği fotoğraflar medyaya yansımış, bazı
sanatçılar da ziyarete eşlik etmişti.
Times'ın izlenimleri şu ifadelerle devam etti:
"Cumhurbaşkanı Erdoğan iri yarı güvenlik görevlileri
eşliğinde, kıyamet sonrasını andıran enkazı inceliyor. Burada çarpıcı bir
fotoğraf karesi vermek istese de umduğu etkiyi yaratamıyor. Ziyaret Gezi
protestolarının 5. yılına denk geliyor. AKM, protestocular için bir totem
heykeli gibiydi ve yerine yapılacak yeni opera binası, bu yıkıma bakınca
kültürel ve siyasi bir dönüşüm gören Türklerin öfkesini geçiştiremiyor.
Seçim sonuçlarının hem Erdoğan hem de Türkiye için kritik
bir kavşak olduğu belirtilen yazıda şu ifadelere yer verildi:
"Medya üzerinde neredeyse tam kontrol sağlayan Erdoğan,
yine de rakiplerinin gölgesinde kalıyor. Seküler aday Muharrem İnce
Erdoğan'ınkiyle boy ölçüşen bir ince mizah ve karizmaya sahip. Cazibeli
milliyetçi aday Meral Akşener ise Google'da cumhurbaşkanlığı sarayından bir
dizi bedava oda ilanı verdi ve internet kullanıcıları AK Parti'yi arattığında
karşılarına çıkıyor."
24 YIL SONRA YENİ KAMPANYA EKİBİ
Times'ın haberine göre uzmanlar Erdoğan'ın kalemşoru Erol
Olçok'un hayatını kaybetmesinin, "markasının çökmesinde" etkili
olduğu görüşünü de dile getirdi:
"Erdoğan 24 yıl sonra ilk kez yeni bir pazarlama
ekibiyle çalışıyor ve çatlaklar kendini göstermeye başladı. Geçtiğimiz yıllarda
Olçok'un danışmanlığında ona yoğun destek kazandıran iğneleyici tarz, şimdi
aleyhine işliyor gibi. AKM'den arda kalanların fotoğrafı, Türkler'e
Cumhuriyet'in kurucu ilkelerinden ne kadar uzaklaştığını hatırlatmaktan öteye
gidemedi."
Olçok, İstanbul Belediye Başkanlığı döneminden itibaren
Erdoğan'ın siyasi kariyerinde yön çizmiş bir isim.
Yazı, AKP'nin 2010-2015 yılları arasındaki seçim
kampanyasına strateji danışmanlığı yapan Atılgan Bayraktar'ın şu sözleriyle son
buldu:
"Türk milleti yaralarını sarmak istiyor. Kampanyanın,
daha geniş kesimlere seslenmek için daha yumuşak ve kapsayıcı bir dokunuşa
ihtiyacı vardı."