Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE

Reviews

SHOW_BLOG

The Guardian: Astronomik maliyetli bir çevre felaketi... Resmi maliyeti 15 milyar dolar olarak açıklandı ama asıl maliyetin 65 milyar doları bulabileceği söyleniyor!

The Guardian’dan Kanal İstanbul yazısı: Astronomik maliyeti dikkat çekti! İngiliz gazetesi The Guardian, bugün temel atma töreni yapılacak K...

The Guardian’dan Kanal İstanbul yazısı: Astronomik maliyeti dikkat çekti! İngiliz gazetesi The Guardian, bugün temel atma töreni yapılacak Kanal İstanbul projesini yazdı. Yazıda, "Türkiye gibi aşırı kutuplaşmış bir toplumda bile, kanal inşa etmek neredeyse herkesin uzlaştığı nadir bir konu: Bu çılgınca bir fikir" denildi...


İngiliz gazetesi The Guardian, bugün temel atma töreni yapılacak Kanal İstanbul projesini yazdı. Bethan McKernan imzalı haberde, "Türkiye gibi aşırı kutuplaşmış bir toplumda bile, Karadeniz'i Marmara'ya bağlayan bir kanal inşa etmek neredeyse herkesin uzlaştığı nadir bir konu: Bu çılgınca bir fikir" ifadeleri yer aldı.

Türkiye'de yaşayan birçok insanın, Kanal İstanbul projesini 'astronomik maliyetli bir çevre felaketi' olarak gördüğünü aktaran McKernan, AKP'li Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın 'muhalif sesler yükseldikçe projeyi sürdürme konusunda daha kararlı hale geldiğini' belirtti. Resmi maliyetinin 15 milyar dolar olduğu yönündeki açıklamalara rağmen, Fransa’da yapılan konferans kapsamında asıl maliyetin 65 milyar doları bulabileceği kaydedildi.

'FANTEZİ PROJESİ'

Gazete Duvar'ın aktardığına göre, The Guardian'a konuşan akademisyen Yörük Işık da, Kanal İstanbul'un inşasının 'imkansız' olduğunu söyledi. "İnşaat çılgınlığından güç alarak çalışan böyle bir hükümet için bile bunun yapılması 20 yıl alır ve bu süreçte Marmara su havzası tamamen yok olur" diyen Işık, şöyle devam etti: "Üstelik finansman da yok. Türk bankaları bile sürdürülebilirlik ve çevresel endişelerini ileri sürerek dahil olmak istemiyor. 19'uncu yüzyıldan kalma büyük bir fantezi projesi gibi."

İlk kez 2011 yılında duyurulan projenin, o dönem İstanbul Boğazı'ndaki gemi trafiğini azaltmakla gerekçelendirildiği ancak son 10 yılda tankerlerin büyümesi ve hidrakarbon borularının inşasıyla beraber boğaz trafiğinin yüzde 10 oranında azaldığı kaydedildi. İstanbul Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu'nun "Bu kabusu ben hissediyorum. Marmara’yı yok eder demeyen gerçek bir bilim insanına rastlamadım" sözlerine yer verilen haberde, İmamoğlu'nun endişelerinin, Türkiye'de bilim camiası tarafından da dile getirildiği aktarıldı. (BİRGÜN)

Hiç yorum yok

EKONOMİ/PARA/PİYASA