1915 Çanakkale Köprüsü'nde milyarlarca liralık vurgun...
CHP Zonguldak Milletvekili Deniz Yavuzyılmaz, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımıyla 1915 Çanakkale Köprüsü'nde yapılan milyarlarca liralık vurgunu duyurdu.
Çanakkale Boğazı’na inşa edilen 1915 Çanakkale Köprüsü, AKP'li Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın katılımıyla açıldı. Açılış töreninde kamu-özel işbirliği projelerini öven Erdoğan, ilk bir hafta boyunca geçişin ücretsiz olduğunu söyleyerek, "Otomobil geçişleri ile ilgili fiyatı 200 TL olarak belirledik. İlk bir hafta ücretsiz olacak" ifadelerini kullandı.
Erdoğan, yaptığı konuşmada, "Eğer buradan aldığı aylık ve yıllık bedel, yüklenici firmanın aleyhineyse farkı kim ödeyecek; onu devletin kasasından biz ödeyeceğiz" dedi.
SÖZLEŞME OYUNU
Sosyal medya hesabından paylaşımda bulunan CHP Zonguldak Milletvekili Deniz Yavuzyılmaz, ''AK Parti’nin Çanakkale Köprüsü’ndeki vurgunu'' başlığıyla milyarlarca liralık vurgunu kaynak 'CİMER' diyerek tek tek sıraladı. “Görevli şirkete yapılacak garanti ödeme tutarlarının bir sözleşme oyunuyla 395 milyon 847 bin Euro artırıldığını tespit ettik” diyen Yavuzyılmaz, paylaşımında şu ifadelere yer verdi:
"Sözleşmeye göre; köprünün resmi işletme süresi: 10 yıl 8 ay 12 gün. Köprünün hedeflenen açılış tarihi: 16 Eylül 2023. Köprünün fiili açılış tarihi: 18 Mart 2022. Bu durumda köprünün kamuya devir tarihinin 30 Kasım 2032 olması gerekirken uygulama sözleşmesindeki bir madde oyunuyla, köprünün kamuya devri için sözleşme süresi sonu olarak 28 Mayıs 2034 tarihi belirlendiği için köprünün fiili açılış tarihi öne çekildiği halde, kamuya devir tarihi öne çekilmiyor!”
Böylece işletme süresinin 10 yıl 8 ay 12 günden 12 yıl 2 ay 10 güne uzatılmış olduğunu belirten Deniz Yavuzyılmaz, oluşan kamu zararını şöyle hesapladı:
"Uzatılan işletme süresi: 1 yıl 5ay 28gün (543gün)
Araç geçiş ücreti: 15 Euro+KDV
Araç geçiş garantisi: 45bin adet/gün
Kamu zararı: 395 milyon 847 bin Euro
Güncel kurla: 6 milyar 480 milyon 15 bin 390 TL" (CUMHURİYET)
AK Parti’nin Çanakkale Köprüsü’ndeki vurgunu⬇️
— Deniz Yavuzyılmaz (@yavuzyilmazd) March 18, 2022
Görevli Şirkete yapılacak garanti ödeme tutarlarının bir sözleşme oyunuyla 395.847.000 Euro artırıldığını tespit ettik.
Nasıl mı?⬇️
Kaynak: CİMER
Sözleşmeye göre;
— Deniz Yavuzyılmaz (@yavuzyilmazd) March 18, 2022
Köprünün resmi işletme süresi: 10yıl 8ay 12gün
Köprünün hedeflenen açılış tarihi:
16.09.2023
Köprünün fiili açılış tarihi:
18.03.2022
Bu durumda köprünün kamuya devir tarihinin 30.11.2032 olması gerekirken⬇️ pic.twitter.com/ni2sqqHfRO
Uygulama sözleşmesindeki bir madde oyunuyla, köprünün kamuya devri için sözleşme süresi sonu olarak 28.05.2034 tarihi belirlendiği için⬇️
— Deniz Yavuzyılmaz (@yavuzyilmazd) March 18, 2022
Köprünün fiili açılış tarihi öne çekildiği halde, kamuya devir tarihi öne çekilmiyor!
Sonuç⬇️ pic.twitter.com/gTuPtOrz7p
İşletme süresi 10yıl 8ay 12gün’den ➡️ 12yıl 2ay 10güne uzatılmış oluyor.
— Deniz Yavuzyılmaz (@yavuzyilmazd) March 18, 2022
Uzatılan işletme süresi:
1 yıl 5ay 28gün (543gün)
Araç geçiş ücreti:
15 Euro+KDV
Araç geçiş garantisi:
45bin adet/gün
Kamu zararı:
395.847.000 Euro
Güncel kur’la:
6.480.015.390 TL
CHP'li Ceylan sert tepki gösterdi: 1915 Çanakkale Köprüsü açıldı, feribot seferlerinin sayısı azaltıldı!
1915 Çanakkale Köprüsü’nün açılmasının ardından Boğaz hattındaki feribot seferlerinin sayısı azaltıldı. CHP Çanakkale Milletvekili Özgür Ceylan, “Düzenleme, vatandaşları köprüden geçişe zorlama gibi bir algı yaratmakta. GESTAŞ, devletin kurumu. En azından yayalar için seferler konulmalı ve ulaşım aksamamalıdır” dedi.
1915 Çanakkale Köprüsü; Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın da katıldığı törenle dün hizmete açıldı. Açılış sonrası boğaz hattında toplu ulaşım hizmeti veren Çanakkale İl Özel İdaresi’ne bağlı GESTAŞ A.Ş., Eceabat - Çanakkale ve Kilitbahir - Çanakkale seferlerinin sayısını azalttı.
CHP Çanakkale Milletvekili Özgür Ceylan, şu değerlendirmeyi yaptı:
“Dün açılıştan sonra GESTAŞ’ta bir sefer düzenlemesi yapıldı. Düzenleme halkımız tarafından yoğun bir tepki ile karşılandı. Daha önce saat başı olan Eceabat seferleri ve 45 dakikada bir olan Kilitbahir seferleri, aralıkları çoğaltılarak ve sefer sayıları azaltılarak neredeyse 2 saatte bir sefer konumuna getirilmiş durumda.
Kilitbahir'den Çanakkale'ye geçmek isteyen bir vatandaşımız sabah 7 buçukta, 8'de ve 9.15'te sefer var, sonra 6 saat bekliyor ve saat 15.00'te sefer var. Aynı şekilde, Çanakkale'den Kilitbahir'e geçmek isteyen bir vatandaşımız; saat 08.00'de var, 8 buçukta var, daha sonra saat 2'de (14.00) sefer konmuş. Yine Çanakkale-Eceabat seferlerinde de 05.00, 07.00 ve sabah 09.00'da sefer var. Sonra iki saatte bir sefer sıklığı konulmuş. Bu durum özellikle Eceabat'ta yaşayan vatandaşlarımız için mağduriyet oluşturacaktır.
"KÖPRÜDEN GEÇİŞE ZORLAMA GİBİ BİR ALGI YARATIYOR"
Bu durum özellikle Eceabat’ta yaşayan vatandaşlarımız için kesinlikle bir mağduriyet oluşturacaktır. Trafiği de azaltması düşünülüyor köprünün ama bu karşı geçişle çoğaltıcı bir etken de sağlayacaktır.
Ayrıca bu yapılan düzenleme kamuoyunda, vatandaşları köprüden geçişe zorlama gibi bir algı yaratmakta. GESTAŞ, devletin kurumu. Devlet yetkilileri bu işe bir çözüm bulmalı. En azından yayalar için köprünün açılması ile beraber trafiğin köprüye yönlendirilmesi isteniyorsa seferler konulmalıdır ve ulaşım aksamamalıdır. Vatandaşlarımız mağdur edilmemelidir." (CUMHURİYET)