BİNDİRİLMİŞ İSLAM SÖMÜRÜ, İNDİRİLMİŞ İSLAM HALKTIR

Bu köşe yazımdan önce yazdığım, gazetemiz web sitesinde yer alan “Bindirilmiş İslam, indirilmişİslam’a karşı (1)” başlıklı yazımda sözünü ettiğim iki meseleyi açarak, o yazımda “Bindirilmiş” adını verdiğim “uydurma” İslam konusuna devam etmek istiyorum.

Birinci yazımda, “zengini de, yoksulu da Müslüman olan ülkelerde, kapitalizmin ve doğal olarak onun en temel dayanaklarından biri olan sömürünün devam ettirilebilmesi için gerekli temel manivela nedir?” sorusunu sormuş ve cevap olarak da; “Elbette ki din!” diyerek devam etmiştim; “Ama nasıl bir din? Hemen söyleyelim; kapitalist sömürüyü yoksul Müslümanlar nezdinde “meşru” kılacak bir din” Bu açıklamamın ardından ise bana göre çok önemli ve çok gerekli asıl soru gelmişti; “Peki İslam dini buna müsait mi?”
Bu temel soruya cevabım koskoca bir “Hayır” olmuş ve eklemiştim; “İşte Uydurulmuş İslam”ın gerekliliği bu noktada ortaya çıkar. Bu İslam baştan aşağıya “Yalan”dır ve İslam değildir. Ya nedir? Zengin Müslümanların yoksul Müslümanları sömürmesinin ve bunun devamlılığının sağlanmasının manifestosudur”

Meseleye tam da buradan devam etmek büyük önem taşıyor.

Gelin o zaman en sonda söylenebilecekleri hemen en başta sıralayalım.

İslam dini, sosyolojik bir disiplin şeklinde düşünüldüğünde, sahip olduğu diğer bütün argümanları bir yana, basbayağı “devrimci”dir. Temelinde “paylaşma” vardır çünkü ve tıpkı Bakara 2/219 örneğinde açık bir biçimde koyduğu gibi; “Sana neyi infak edeceklerini soruyorlar. De ki; ihtiyaç fazlasını” diyerek meseleyi somutlar. Yani herhangi bir yoruma gerek bıraktırmadan, “İhtiyaçtan fazlasını verme”yi emreder.
Keza, birinci yazımda da vurguladığım gibi, Tevbe 34-35’te “Kenz (yani biriktirme) ateştir” diyerek, Müslümanların ihtiyaçtan fazlasını biriktirmemelerini söyler.
Kasas 5’teki vurgu ise, İslam’ın devrimci özünün en çok belirginleştiği noktadır; “Biz istiyoruz ki, ezilenleri yeryüzünde önderler yapalım”
Başka örnekler de vermek mümkün elbette.
Sözgelimi Nahl 90; “Allah adaleti, ihsanı ve yakın çevrenizi (zi’l-gurba) gözetmeyi/vermeyi emrediyor” der.
Necm 33-34’te ise, dönemin müşriklerinin en zengini Velid bin Muğire bir “Kırkta Birci” olduğu için, “Yüz çevireni, azını verip çoğuna cimrice sarılanı gördün mü?” denilerek keskin bir biçimde eleştirilir.
Maide 5/89’da, düşünmeden edilen yeminlerin kefareti olarak; “çoluk çocuğunuza yedirdiğinizin orta derecesinden on fakiri doyurmak yahut giydirmek veya bir köleyi özgürlüğüne kavuşturmak. Bunlara gücü yetmeyen ise üç gün oruç tutmalı. İşte yemin edip de bozmanın cezası budur” karşılığını görmek mümkündür.
Yapılan hataların, işlenen suçların dört türlü kefaretinin olduğunu söyleyen Kuran’da bu kefaretler hep “verme ve “köle özgürlüğü”yle alakalıdır.
Bir hata mı yaptın, telafi etmek için hemen boyunduruk altında olan bir borçlu bul ve onu boyunduruğundan kurtar. Buna gücen yetmezse hemen bir (10/ 60) yoksul bul ve onları açlıktan kurtar. Buna da gücün yetmezse (10/ 60 gün) aç kal. Ya kölelere özgürlük (fekku ragabe). Ya açları doyurma (taâm miskîn) Ya da aç kalma (savm) “Ya açları doyur ya da kendin aç kal ki halleri anla”(İhsan Eliaçık)

İşte bütün bu örneklere bakarak, hiç kuşku yok ki, İslam’ın, “kapitalist sömürü”yü yoksul Müslümanlar nezdinde “meşrulaştıcak” bir din olmadığını rahatlıkla söylemek mümkün.

Günümüzde; zengini de, yoksulu da Müslüman olan ülkelerde, zengin ile yoksul arasındaki sömürü ilişkisinin devam edebilmesi noktasında inşa edilmiş ve Kuran’daki İslam’la hiçbir ilgisi olmayan uyduruk “Bindirilmiş İslam”, hiç kuşkusuz “İndirilmiş İslam”dan çok uzak ve ondan çok çok farklı bir düzleme konumlanarak gündelik akışı dizayn etmeye çalışıyor. Dünyadaki, kapitalizmin egemen olduğu bütün Müslüman ülkelerde olduğu gibi Türkiye’de de bu böyle.
“Bindirilmiş İslam” bunu yaparken en çok da “uydurulmuş hadisler”i kullanıyor.
Birinci yazımda, bu uydurulmuş hadislere çok somut örnekler vereceğimi söylemiştim. Meselenin özünün daha iyi anlaşılabilmesi için bu çok büyük önem taşıyor. Hep birlikte görelim o zaman… İşte o örnekler;

Kuran : O’nun benzeri gibi hiçbir şey yoktur. (42- Şura Suresi 11)
Hadis: “Allah ahirette Peygamberlere kimliğini kanıtlamak için bacağını açıp baldırını gösterir.” (Müslim-İman 302; Buhari 97/24, 10/29; Hanbel 3/1)

Kuran: Ve hiçbir şey O’nun dengi değildir. (112- İhlas Suresi 4)
Hadis: “Allah benimle görüştü ve el sıkıştı. Elini iki omuzum arasına koydu. Öyle ki parmaklarının soğukluğunu iki göğsüm arasında hissettim.” (Hanbel 5/243)

Kuran: Dinde zorlama yoktur. (2-Bakara Suresi 256)
Hadis: “Dinini değiştireni öldürün.” (Nesei 7-8/14; Buhari 12/1883)

Kuran: Ben sizden erkek olsun, kadın olsun hiçbir çalışanın ürettiğini boşa çıkarmayacağım. Hepiniz birbirinizdensiniz. (3-Ali İmran Suresi 195)
Hadis: “Kadınlar arasında iyi kadın, yüz tane karga arasında alaca bir karga gibidir.” (Buhari 9/1391)

Kuran: Zulmedenler dedi ki: Siz olsa olsa büyülenmiş bir adama uyuyorsunuz. (25- Furkan Suresi 8)
Hadis: “Peygamber Medine’de bir Yahudi tarafından büyülendi. Günlerce ne yaptığını bilmez durumda ortalıkta dolaştı.” (Buhari 76/47; Hanbel 6/57, 4/367)

Kuran: Ey iman edenler! Herhangi birinize ölüm gelip çattığında vasiyet zamanı aranızda tanıklık şöyle olsun: Kendinizden adalet sahibi iki kişi, yahut yolculuk etmekte iken ölüm musibeti başınıza geldiyse sizin dışınızda iki kişi. (5-Maide Suresi 106)
Hadis: Varis için vasiyet yoktur. (Hanbel 14/238)

Kuran: Gerçekten Allah kendisine ortak koşulmasını bağışlamaz. Bunun dışında kalanı ise dilediği kişi için bağışlar. (4-Nisa Suresi 48)
Hadis: “Cehennemde en şiddetli azaba uğratılacak kişiler suret çizenlerdir.” (Buhari-Tesavir, 89)

Kuran: De ki; “Allah’ın kulları için çıkardığı süsü ve temiz rızıkları kim haram etti?” De ki: “Bunlar dünya hayatında iman edenler içindir, kıyamet gününde ise yalnızca onlarındır.” 7-Araf Suresi 32)
Hadis: “Altın ve ipek ümmetimin kadınlarına helal, erkeklerine ise haramdır.” (Müslim 2/16)

Kuran: Bundan sonra yeri yumurta biçimine soktu. (79-Naziat Suresi 30)
Hadis: “Dünya balığın üzerindedir. Balık başını sallayınca Dünya’da depremler olur.” (İbn-i Kesir Tefsiri, 2/29 68/1)

Hadis örneklerini çoğaltmak mümkün, ama sanırım bu kadarı yeterli olacaktır. Görüleceği üzere, Kuran dışında ve özellikle de ondan sonra, din adına yazılmış olan hadislerle İslam’ın arasındaki uçurum bir hayli derin. İslam’ın ak dediğine hadislerin önemli bir kısmı kara diyebilmiş. Şüphesiz bunun böyle olmasının nedenleri var. En başta geleniyse, iki yazım boyunca vurgulamaya çalıştığım şey, yani zengin Müslüman ile yoksul Müslüman arasındaki her türlü altyapı ilişkisini zengin Müslüman lehine dizayn etme çabası. “Ve hiçbir şey O’nun dengi değildir (İhlas 112/4)” diyen Kuran’a karşılık “Allah benimle görüştü ve el sıkıştı ((Hanbel 5/243)” diyen hadis baştan aşağıya palavra değildir de nedir?

Yazımı yer sorunu nedeniyle zorunlu olarak burada kesiyorum. Üçüncü bölümde meseleye kaldığım yerden devam edeceğim.
Birinci yazımda; “Halkın dinini bilmesinin, mülkün sömürü yoluyla toplandığı eller için problem yaratacağı öngörüsü “Bindirilmiş İslam”ın devreye sokulmasını zorunlu kılar. Bugün gelinen noktada artık, “Bindirilmiş İslam”, “İndirilmiş İslam”a karşıdır. Bu bir savaştır ve Bindirilmiş İslam galip gelmek için, sürekli korkutmaktadır. Çünkü, geniş yoksul yığınların sindirilmesinin, baskı altında tutularak kontrol edilmesinin en kolay yolunun, insanı bilinmeyenle korkutmak olduğunu çok iyi bilir. O yığınların kendi dinlerini bilmesi, Bindirilmiş İslam’ın işine gelmez. Dini Kuran’dan öğrenmek Bindirilmiş İslam için sonun başlangıcıdır” demiştim. Şimdi yinelemekte yarar var: “Bindirilmiş İslam”, villa, cip, bankalardaki sınırsız para ve sömürü, “İndirilmiş İslam”da halk ise ki öyledir- o zaman, “öğrenmek” gerekir. Korkarak halk olunmaz çünkü.

Sevgiyle, dirençli ve her zaman uyanık kalın.
HAYRİ GÜNEL
Daha yeni Daha eski