"AKP'li vekil tren kazaları için 'önüne atlayıp ölüyor bunlar' dedi"
CHP Grup Başkanvekili Özgür Özel, Kars AKP Milletvekili Ahmet Arslan'ın AKP iktidarı boyunca tren kazasında hayatını kaybeden bin 500'ün üzerinde vatandaş için, "Rakam çok gibi görünüyor. Aslında tren gidiyor, hemzemin geçit var, traktörle önüne atlayıp ölüyor bunlar" dediği iddiasını gündeme getirdi...
CHP'li Özel, Meclis'te düzenlediği basın toplantısında, bugün bütçe gündemiyle açılan Meclis'te Türkiye'nin merak ettiği sorulara cevap verecek hiç kimsenin olmadığını iddia etti.
Durum böyle iken, Eski Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı ve AKP Kars Milletvekili Ahmet Arslan ile Eski Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları Genel Müdürü ve AKP Erzincan Milletvekili Süleyman Karaman'ın TBMM Genel Kurulunda "kafa kafaya vererek" konuştuklarını ve konuştukları belli olmasın diye de elleriyle ağızlarını kapattıklarını belirten Özel, "Bir başka sorumlu varsa, baş sorumlu varsa o da bu Meclis'in Başkanı Binali Yıldırım." ifadesini kullandı.
"Traktörle önüne atlayıp ölüyor bunlar"
Özgür Özel, Arslan'ın daha sonra yaptığı konuşmada, iktidarları boyunca tren kazasında hayatını kaybeden bin 500'ün üzerinde vatandaş için, "Rakam çok gibi görünüyor. Aslında tren gidiyor, hemzemin geçit var, traktörle önüne atlayıp ölüyor bunlar" dediğini öne sürdü. Böyle bir ifadenin, tren kazalarında hayatını kaybeden binlerce kişinin ailesine yapılan büyük bir saygısızlık olduğunu vurgulayan Özel, "Eğer siz bir traktörü trenin önüne atlayabilecek şekilde hemzemin geçit inşa ediyorsanız ve burada sorumluluğu ölen gariban vatandaşa yüklüyorsanız, size söyleyecek bir şey yok." diye konuştu.
CHP Grup Başkanvekili Özel, iktidarın, baskın bir erken seçim için, Ankara'da son tren kazasının yaşandığı hattın yapım işini biteceği tarihten öne çektiğini ifade etti.
"Makinistin cep telefonuyla halletmeye çalışıyorlar"
Hatta sinyalizasyon olmadığını belirten Özel, "Hatta trenlerin çarpışması nasıl önleniyor? Şöyle önleniyor: Trenin birisi gelirken makinist 'ben şu hattan geliyorum' diyerek arıyor, başkası makası değiştiriyor, karşıdan gelen trene 'sen biraz bekle, öbür treni bu hata alacağım sonra devam edersin.' diyor. Makinistin, marşandizin, makasçının cep telefonuyla halletmeye çalışıyorlar. Vatandaşın hayatına verilen değer bu." dedi.
Uzmanların, Kayaş-Ankara-Sincan hattında yaşanan bu trajedinin benzerlerinin, yerel seçimden önce işletmeye alınmaya çalışılan Gebze-Halkalı hattında da yaşanabileceğini söylediklerini aktaran Özel, sinyalizasyon kurulmadan bu hattın işletmeye alınmaması gerektiğini bildirdi.
Özgür Özel, AKP'nin, bu meselenin siyasete alet edilmemesi gerektiğini söylediğini anlatarak, "Bu hattın bu şekilde devreye alınmış olması siyasetin işlediği önemli bir cinayettir, siyasi bir cinayetle karşı karşıyayız." ifadesini kullandı.
CHP Grup Başkanvekili Özel, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı, Demiryolları Genel Müdürü ve diğer sorumluların istifasını ve yürütmenin hesap vermesini beklediklerini dile getirdi.
Ulaştırma Bakanı Turhan'dan sinyalizasyon sorusuna skandal yanıt
Ulaştırma Bakanı Mehmet Cahit Turhan, Ankara'da 9 kişinin ölümüyle sonuçlanan YHT faciasıyla ilgili açıklama yaptı. Cahit Turhan, bir gazetecinin Ankara'da kaza yapan trenlerde sinyalizasyon olup olmadığı sorusunu "Bu doğru bir soru değil" diyerek cevapsız bıraktı. Turan bu yanıtın ardından başka soru almayarak gazetecilerin yanından ayrıldı...
Ulaştırma Bakanı Turhan, Ankara'da 9 kişinin ölümüyle sonuçlanan YHT faciasına ilişkin ''Adli ve idari tahkikat devam ediyor. Sinyalizasyon sistemi demir yollarımızda son birkaç yıldır tesis etmeye başladığımız bir sistemdir.
Sinyalizasyon sistemi demir yolu işletmeciliği için olmazsa olmaz bir sistem değil. Bu sistemin olmamasından dolayı demir yollarında işletme yapılamaz diye bir şey yok. Sinyalizasyon olmadığı için bu kaza oldu gibi değerlendirmeler yapanlar doğru bir değerlendirme yapmıyor'' dedi.
''Bu soru doğru bir soru değil''
Bakan Turhan, ''Bu trenlerde bu sistem var mıydı?'' sorusuna ise ''Bu soru doğru bir soru değil'' yanıtını verdi.
Korkunç iddia: Sinyalizasyon yok
Ankara - Sincan arasındaki YHT seferleri, Sincan - Kayaş banliyö tren hattının yenilenmesi çalışmaları nedeniyle bir dönem yapılmıyordu. YHT, bu nedenle Ankara Gar’dan değil Sincan’dan kalkıyordu. Başkentray adı verilen banliyö hattı tamamlanmadan, 24 Haziran seçimleri döneminde bizzat Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından açıldı. Raylar ve duraklarla birlikte tüm sistemin yenilendiği çalışmalarda sinyalizasyon sistemi yapılamadı. Açılış, sinyalizasyon sistemi eksik olarak 12 Nisan’da yapıldı.Açılıştan sonra YHT seferleri yeniden Ankara Garı’ndan başlatıldı. Ancak trenlerin yaklaşık 9 aydır sinyalizasyon desteği olmadan seferlere çıktığı öğrenildi. Tren seferlerinin, Sincan’da bulunan görevliler tarafından telefonla veya telsizle idare edildiği ifade edildi. Kazanın, YHT’nin hareketinden 10 kilometre sonra gerçekleştiği belirtilerek, trenin saatte 250 kilometre hıza ulaşmasının mümkün olmadığı, 90-100 kilometre hıza ancak ulaşabileceği belirtildi.
Ne olmuştu?
Ankara’dan Konya’ya dün 06.30’da hareket eden 206 yolculu Yüksek Hızlı Tren (YHT), yaklaşık 10 kilometre sonra 06.36’da, aynı hat üzerinde yol kontrolü yapan kılavuz trenle kafa kafaya çarpıştı. 3’ü makinist 8 kişi yaşamını kaza yerinde yitirdi, 1 yolcu da kaldırıldığı hastanede yaşamını yitirdi, 86 yolcu yaralandı, 2 yaralı yoğun bakıma alındı. 3 makinistten birinin, kılavuz lokomotifte görevli olduğu belirtildi.
CHP Grup Başkanvekili Özgür Özel, Kars AKP Milletvekili Ahmet Arslan'ın AKP iktidarı boyunca tren kazasında hayatını kaybeden bin 500'ün üzerinde vatandaş için, "Rakam çok gibi görünüyor. Aslında tren gidiyor, hemzemin geçit var, traktörle önüne atlayıp ölüyor bunlar" dediği iddiasını gündeme getirdi...
CHP'li Özel, Meclis'te düzenlediği basın toplantısında, bugün bütçe gündemiyle açılan Meclis'te Türkiye'nin merak ettiği sorulara cevap verecek hiç kimsenin olmadığını iddia etti.
Durum böyle iken, Eski Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı ve AKP Kars Milletvekili Ahmet Arslan ile Eski Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları Genel Müdürü ve AKP Erzincan Milletvekili Süleyman Karaman'ın TBMM Genel Kurulunda "kafa kafaya vererek" konuştuklarını ve konuştukları belli olmasın diye de elleriyle ağızlarını kapattıklarını belirten Özel, "Bir başka sorumlu varsa, baş sorumlu varsa o da bu Meclis'in Başkanı Binali Yıldırım." ifadesini kullandı.
"Traktörle önüne atlayıp ölüyor bunlar"
Özgür Özel, Arslan'ın daha sonra yaptığı konuşmada, iktidarları boyunca tren kazasında hayatını kaybeden bin 500'ün üzerinde vatandaş için, "Rakam çok gibi görünüyor. Aslında tren gidiyor, hemzemin geçit var, traktörle önüne atlayıp ölüyor bunlar" dediğini öne sürdü. Böyle bir ifadenin, tren kazalarında hayatını kaybeden binlerce kişinin ailesine yapılan büyük bir saygısızlık olduğunu vurgulayan Özel, "Eğer siz bir traktörü trenin önüne atlayabilecek şekilde hemzemin geçit inşa ediyorsanız ve burada sorumluluğu ölen gariban vatandaşa yüklüyorsanız, size söyleyecek bir şey yok." diye konuştu.
CHP Grup Başkanvekili Özel, iktidarın, baskın bir erken seçim için, Ankara'da son tren kazasının yaşandığı hattın yapım işini biteceği tarihten öne çektiğini ifade etti.
"Makinistin cep telefonuyla halletmeye çalışıyorlar"
Hatta sinyalizasyon olmadığını belirten Özel, "Hatta trenlerin çarpışması nasıl önleniyor? Şöyle önleniyor: Trenin birisi gelirken makinist 'ben şu hattan geliyorum' diyerek arıyor, başkası makası değiştiriyor, karşıdan gelen trene 'sen biraz bekle, öbür treni bu hata alacağım sonra devam edersin.' diyor. Makinistin, marşandizin, makasçının cep telefonuyla halletmeye çalışıyorlar. Vatandaşın hayatına verilen değer bu." dedi.
Uzmanların, Kayaş-Ankara-Sincan hattında yaşanan bu trajedinin benzerlerinin, yerel seçimden önce işletmeye alınmaya çalışılan Gebze-Halkalı hattında da yaşanabileceğini söylediklerini aktaran Özel, sinyalizasyon kurulmadan bu hattın işletmeye alınmaması gerektiğini bildirdi.
Özgür Özel, AKP'nin, bu meselenin siyasete alet edilmemesi gerektiğini söylediğini anlatarak, "Bu hattın bu şekilde devreye alınmış olması siyasetin işlediği önemli bir cinayettir, siyasi bir cinayetle karşı karşıyayız." ifadesini kullandı.
CHP Grup Başkanvekili Özel, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı, Demiryolları Genel Müdürü ve diğer sorumluların istifasını ve yürütmenin hesap vermesini beklediklerini dile getirdi.
Ulaştırma Bakanı Turhan'dan sinyalizasyon sorusuna skandal yanıt
Ulaştırma Bakanı Mehmet Cahit Turhan, Ankara'da 9 kişinin ölümüyle sonuçlanan YHT faciasıyla ilgili açıklama yaptı. Cahit Turhan, bir gazetecinin Ankara'da kaza yapan trenlerde sinyalizasyon olup olmadığı sorusunu "Bu doğru bir soru değil" diyerek cevapsız bıraktı. Turan bu yanıtın ardından başka soru almayarak gazetecilerin yanından ayrıldı...
Ulaştırma Bakanı Turhan, Ankara'da 9 kişinin ölümüyle sonuçlanan YHT faciasına ilişkin ''Adli ve idari tahkikat devam ediyor. Sinyalizasyon sistemi demir yollarımızda son birkaç yıldır tesis etmeye başladığımız bir sistemdir.
Sinyalizasyon sistemi demir yolu işletmeciliği için olmazsa olmaz bir sistem değil. Bu sistemin olmamasından dolayı demir yollarında işletme yapılamaz diye bir şey yok. Sinyalizasyon olmadığı için bu kaza oldu gibi değerlendirmeler yapanlar doğru bir değerlendirme yapmıyor'' dedi.
''Bu soru doğru bir soru değil''
Bakan Turhan, ''Bu trenlerde bu sistem var mıydı?'' sorusuna ise ''Bu soru doğru bir soru değil'' yanıtını verdi.
Korkunç iddia: Sinyalizasyon yok
Ankara - Sincan arasındaki YHT seferleri, Sincan - Kayaş banliyö tren hattının yenilenmesi çalışmaları nedeniyle bir dönem yapılmıyordu. YHT, bu nedenle Ankara Gar’dan değil Sincan’dan kalkıyordu. Başkentray adı verilen banliyö hattı tamamlanmadan, 24 Haziran seçimleri döneminde bizzat Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından açıldı. Raylar ve duraklarla birlikte tüm sistemin yenilendiği çalışmalarda sinyalizasyon sistemi yapılamadı. Açılış, sinyalizasyon sistemi eksik olarak 12 Nisan’da yapıldı.Açılıştan sonra YHT seferleri yeniden Ankara Garı’ndan başlatıldı. Ancak trenlerin yaklaşık 9 aydır sinyalizasyon desteği olmadan seferlere çıktığı öğrenildi. Tren seferlerinin, Sincan’da bulunan görevliler tarafından telefonla veya telsizle idare edildiği ifade edildi. Kazanın, YHT’nin hareketinden 10 kilometre sonra gerçekleştiği belirtilerek, trenin saatte 250 kilometre hıza ulaşmasının mümkün olmadığı, 90-100 kilometre hıza ancak ulaşabileceği belirtildi.
Ne olmuştu?
Ankara’dan Konya’ya dün 06.30’da hareket eden 206 yolculu Yüksek Hızlı Tren (YHT), yaklaşık 10 kilometre sonra 06.36’da, aynı hat üzerinde yol kontrolü yapan kılavuz trenle kafa kafaya çarpıştı. 3’ü makinist 8 kişi yaşamını kaza yerinde yitirdi, 1 yolcu da kaldırıldığı hastanede yaşamını yitirdi, 86 yolcu yaralandı, 2 yaralı yoğun bakıma alındı. 3 makinistten birinin, kılavuz lokomotifte görevli olduğu belirtildi.