Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE

GAZETE DEMOKRAT / İKTİDAR DOSYASI

HIDE_BLOG

EMEK/SINIF/HALK

Eğitim emekçileri İstanbul’da eğitimi durdurdu

AKP’nin kamu emekçilerine önerdiği yüzde 3.5’luk zam teklifine karşılık eğitim emekçileri grevde. İstanbul genelinde greve katılımın yüzde ...


AKP’nin kamu emekçilerine önerdiği yüzde 3.5’luk zam teklifine karşılık eğitim emekçileri grevde. İstanbul genelinde greve katılımın yüzde 90’lara ulaştığı belirtiliyor. Ülkenin pek çok noktasında okullarda eğitim durmuş durumda.
Kamu emekçileri AKP’nin toplu sözleşme görüşmelerindeki tutumuna karşı bugün grevde. Eğitim emekçileri bugün okullara gitmezken, İstanbul’daki okullarda greve katılım yüzde 90’a ulaştı.
Bağcılar, Ümraniye ve Güngören’de greve yüzde 100 katılımEğitim büyük ölçüde durdu
AKP’nin şaka gibi zam teklifine karşı emekçiler grevde. Demiryolu emekçileri gibi eğitim emekçileri de okullara gitmeyerek eğitimi durdurdu.
İstanbul’daki greve ilişkin soL’a bilgi veren Eğitim Sen İstanbul 1 Nolu Şube Başkanı ve KESK İstanbul Şubeler Platformu dönem sözcüsü Barış Uluocak, İstanbul’da eğitimin büyük oranda durduğunu açıkladı.
Ümraniye, Bağcılar, Güngören ve Bahçelievler’de grevin yüzde yüz oranında başarılı olduğunu vurgulayan Uluocak, okula öğrencilerin de gelmeyerek greve destek olduklarını söyledi.
Kimi yerlerde okullara giden öğretmen ve öğrencilerin okullar boş olduğu için geri döndüğünü belirten Uluocak, “İstanbul’da eğitim emekçileri, eğitimi durdurdu” diye konuştu.
İstanbul’da üniversitelerdeki greve katılım konusunda bilgi aldığımız Eğitim Sen Üniversiteler Şubesi Başkanı İsmet Akça ise, greve katılım konusunda şu anda net bir veriye sahip olmadıklarını ancak kimi üniversitelerde yapılan toplu çıkışlarda başarı sağlandığını birçok üniversitede bireysel şekilde greve destek sunulduğunu ifade etti.
Eğitim emekçileri neden greve çıktı?
AKP’nin son derece düşük zam teklifine ve grevli toplu sözleşme hakkını tanımamasına karşılık greve çıkan eğitim emekçilerine greve ilişkin düşüncelerini sorduk.
Alibeyköy İlköğretim Okulu, Mustafa Altundal: Biz bu grevle sadece AKP’nin yüzde 3.5’luk zam teklini değil aynı zamanda hükümetin grevli toplu sözleşme hakkını tanımamasına da tepki gösteriyoruz. AKP’nin eğitimi 4+4+4 ile gericileştirmesine piyasacılaştırmasına karşı çıkıyoruz. Bu yüzden bugün eğitim emekçileri olarak hizmet vermiyoruz. Alibeyköy’de greve yüzde 80 oranında bir katılım var.
Çemberlitaş Anadolu Lisesi, Ümit Cingöz: Emekçilerin eğitimde gericileşmeye, piyasacılaştırmaya karşı önemli bir duruş sergilemesi gerekiyor. Bu yüzden bu grevin altının doldurulması gerekiyor. 4+4+4 eğitim yasasına karşı, piyasalaştırmaya karşı bu grev önemli bir adım olabilir.
Beyoğlu Anadolu Lisesi, Aysel Çakır: AKP’nin kendi yandaş sendikası olan Memur-Sen’i dahi ikna edemediğini gördük bu süreçte. Açık bir biçimde gelen krizin faturası önce emekçilere ödetilmek isteniyor. Biliyorsunuz 4+4+4 eğitim yasası ile birlikte eğitime saldırılar çok daha büyük boyutlara gelmiş durumda. Tüm bu yaşananlara karşı eğitim emekçileri güçlü bir yanıt vermek durumunda. Bugünkü grevin güçlü olması bunu n ilk adımı olacaktır.

Hiç yorum yok

SON YAZIDAN