Cumhuriyet bir medeniyet projesiydi ve ulus uygar olanın en modern haliydi. Ulus inşa edenler klasik müzikte de ulusal olanı yaratmak z...
Cumhuriyet bir medeniyet projesiydi ve ulus uygar olanın en
modern haliydi.
Ulus inşa edenler klasik müzikte de ulusal olanı yaratmak
zorundaydılar. Sonuç…
Bu kitaptaki yazarlar ülkemizde bir ilke imza atarak bu
“sonuc”u eleştiriyorlar, illüzyonu işaret ediyorlar.
Serap görmüyoruz ama yaşatılan bir illüzyonun da
tanıklarıyız
Bu kitaptaki yazarların tümünün bir derdi var! Hepimiz
Türkiye’de bir şeylerin yanlış yapılandığı, işlerin doğru yürümediği, hâlâ
yapılması gereken onlarca şey olduğu ve doğru anlaşılmadığımızı ya da derdimizi
anlatamadığımızı düşünüyoruz. Her şeyin yolunda gittiğini düşünen akademisyen
ve müziksever amatörlerle aramızdaki fark bu. Serap görmüyoruz ama yaşatılan
bir illüzyonun da tanıklarıyız:
(Kitaptan)
Kitabın çok yazarlı olmasının tek nedeni, her biri alanında
usta arkadaşlarımla bir arada olmak değil sadece. Eleştirilerimizi birlikte
yapmak amacımız. Doğru bildiğimiz şeyleri söylemek adına çalışmalarımızı
derleyip topladık. “
Cumhuriyet bir ütopyaydı. Şimdi ise ona ait bir gerçeklikte
yaşıyoruz. Sesler işitiyoruz, ahengini o toplum mühendisliğinden almış bir
müziğe ait sesler.
Bir medeniyet projesi olarak görülen Cumhuriyet‘te “Klasik
Batı müziği” nasıl “milli” tınısını bulacaktı? Bu soruda “bulunması
gerekliliğine” dair bir kabul vardı ve ulus inşa etmeye kalkan ve bunun için de
öncelikle ulusal olanı yaratmak zorunluluğuyla baş başa kalan Cumhuriyet’in
kurucu kadrolarınca en ileri, medeni ve modern olarak bellenen “Klasik Müzik”te
milli damarın bulunması ve yansıtılması esaslı bir
görevdi.illuzyon__kapak_vintage
Bugün işte bu illüzyonu yaşıyoruz.
Halk türkülerini armonik ya da çoksesli kılıp Klasik müzik orkestralarında
çalmaktan ibaret bir Klasik müzik serüveninin içindeyiz.
Bu kitaptaki yazarların tümünün bir derdi var! Türkiye’de
klasik müzik ve müzik alanında bir şeylerin yanlış yapılandığı, işlerin doğru
yürümediği, hâlâ yapılması gereken onlarca şey olduğunu söylüyorlar. Her şeyin
yolunda gittiğini düşünen akademisyen ve müziksever amatörlerle aralarındaki
farkın altını çiziyorlar: Serap görmüyoruz ama sahnelenen illüzyonun da
tanıklarıyız.
Jön Türk modernleşmesinden Cumhuriyet politikalarına bir
anlayışın, Halkevleri’nden konservatuvarlara kurumların, marşlardan operetlere
eserlerin ele alındığı eleştirel bir toplam.
Cumhuriyet bir illüzyondu, belki göremiyoruz ama
işitebiliyoruz.
İÇİNDEKİLER
YAZARLAR
Sunuş
I. Milli Musiki Ütopyası: “Halk Ruhunu Garp Fenniyle Terkib
Etmek”
Okan Murat Öztürk
II. Geleneksellik-Çağdaşlık İkileminde Cumhuriyetin “Milli
Musiki” Politikası ve Türk Besteciler
Onur Nurcan-Ebru Güner Canbey
III. Hars ve Medeniyet Ekseninde Cumhuriyet Dönemi Müzik
Politikalarının Kitlesel Uygulama Alanı: Halkevleri
Emrah Zıraman-Fırat Kutluk
IV. Kültürel Seçkincilik Bağlamında Darülbedayi’de Operet
Fırat Kutluk- Yasemin Ata
V. Fırat Kutluk Cihat Aşkın’la Konuşuyor
VI. Türkiye’de Müzik Yazarlığının İdeolojik Boyutu
Seyit Yöre
VII. Bir Politik Simülasyon Örneği Olarak Cumhuriyet Dönemi
Türk Müziği Politikaları
Özlem Doğuş Varlı
VIII. Cumhuriyetin İlk Yıllarından Günümüze Hükümet
Programlarında Müzik: Eleştirel Bir Bakış
Cenk Güray
IX. Devlet Türk Müziği Koroları: İdeoloji ve Yapı
Timuçin Çevikoğlu
İLLÜZYON
Cumhuriyet’in Klasik Müzik Serüveni
Derleyen: Fırat Kutluk
Yayına Hazırlayan: Özcan Özen
Kapak : Sevil Tarla
Sayfa Düzeni: Duru Su
ISBN :978-605-4906-34-5
Barkod : 97860549060345
Dizi : Müzik- 1
Sayfa : 295 sf.
Boyut : 13,5 x 19,5 cm.
Baskı Kalitesi : İki Renk, 60 gr, Enso
Baskı Tarihi : Eylül 2016
Fiyat : 23,90 TL
H2OKİTAP