Doğan Grubu satışındaki kritik detay: Dağıtım muamması…
Doğan Medya Grubu, yıllardır YAY-SAT ağıyla kendi gazeteleri
dışında, parasıyla diğer gazetelerin de dağıtım işini yapıyordu...
YAY-SAT gibi
'bağımsız gazeteler' açısından stratejik öneme sahip ağın da hükümete yakın
Demirören Grubu'na satılması kafalarda şimdiden soru işaretlerinin oluşmasına
yol açtı. İşte bağımsız medyanın 'Okurlarımıza gazete ulaştırabilecek miyiz?'
kaygısından detaylar...
Aydın Doğan’ın 40 yıllık medya grubunu Demirören Grubu’na
satması diğer gazeteler için ‘dağıtım’ sorununu yeniden gündeme getirdi.
Türkiye’de haber ağının oluşmasında en önemli ayaklardan
biri olan Doğan Haber Ajansı’ndan sonra Doğan Dağıtım Satış Pazarlama
Matbaacılık Ödeme Aracılık ve Tahsilat Sistemleri A.Ş. yani YAYSAT’ın da
satılması, muhalif ve bağımsız gazetelerde endişeye neden oldu.
BAĞIMSIZ MEDYADA ENDİŞE
Sadece resmi ilan gelirleri ve bayi satışı ile ayakta
durmaya çalışan gazetelerde “Dağıtım ağının da hükümete yakın gruba geçmesi
bize nasıl yansır?” sorusuna yol açtı.
“İKTİDAR ALEYHİNE MANŞETLER ATILDIĞINDA…”
Bağımsız gazete yöneticilerinde “Satış sürecinin dağıtım
imkanları ile ilgili boyutu çok önemli. Doğan Grubu'na ait dağıtım şirketi
tarafından dağıtılan gazeteler açısından bundan sonraki sürecin nasıl
işleyeceğini zaman içinde göreceğiz. Aynı dağıtım şirketi tarafından
dağıtılmaya devam edilse dahi yarın iktidarın aleyhine önemli ve etkili
manşetler atıldığı kritik zamanlarda gazetelerin çeşitli teknik numaralarla
okura ulaşmasında sorunlar yaşanır mı? Bunu zaman gösterecek.” kaygısı oluştu.