HIDE

GAZETE DEMOKRAT / EKONOMİ

GRID_STYLE

SON HAVADİS

SHOW_BLOG

Yine tren kazası, yine üstünü örtme yarışı: 9 ölü, 47 yaralı!

Yine tren kazası, yeni üstünü örtme yarışı: 9 ölü, 47 yaralı... Ankara’da yüksek hızlı tren kazası meydana geldi. Kazada, 9 kişi haya...


Yine tren kazası, yeni üstünü örtme yarışı: 9 ölü, 47 yaralı...

Ankara’da yüksek hızlı tren kazası meydana geldi. Kazada, 9 kişi hayatın kaybetti. 47 kişi de yaralandı.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, saat 10.00 itibarıyla kaza yerinde yapılan tespitlerde 3 makinist ve 5 yolcunun hayatını kaybettiğinin belirlendiğini, hastaneye sevk edilen 48 yolcudan birinin de hastanede vefat ettiğini bildirdi.

Bakan Turhan, “Toplam 9 vatandaşımız şu anda bu kaza sonucunda hayatını kaybetmiştir.” ifadesini kullandı.

Ankara-Konya seferini yapan Yüksek Hızlı Tren, Yenimahalle ilçesine bağlı Marşandiz istasyonunda yol kontrolüyle görevli kılavuz trene çarptı. Ankara Valiliği kazada biri makinist 9 vatandaşın hayatını kaybettiğini, 3’ü ağır 47 kişinin de yaralandığını açıkladı. Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı, kazayla ilgili soruşturma başlattı.

Kaza, saat 06.30 sıralarında Yenimahalle ilçesinde meydana geldi. Ankara’dan Konya’ya gitmek üzere, Yüksek Hızlı Tren Garı’ndan hareket eden yüksek hızlı tren, yaklaşık 4 dakika sonra Marşandiz İstasyonu’na geldiğinde yol kontrolü yapan kılavuz tren ile çarpıştı.

Hızının 80- 90 kilometre civarında olduğu belirtilen yüksek hızlı trenin iki vagonu raydan çıktı. Kazanın olduğu bölgede bulunan üst geçit de vagonların üzerine yıkıldı. Kazanın ardından bölgeye çok sayıda itfaiye sağlık, polis ve kurtarma ekipleri sevk edildi. Vagonlardan çıkarılan yaralılar, bölgedeki hastanelere kaldırıldı.


KAZADA ÖLÜ SAYISI ARTTI, ANKARA VALİLİĞİ SON DURUMU AÇIKLADI

Ankara Valiliği, kazayla ilgili yaptığı açıklamada biri makinist 9 kişinin hayatını kaybettiğini, 47 kişinin de yaralandığını açıkladı.

Valilik’ten yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi:

”Ankara’da sabah saatlerinde Ankara-Konya seferini yapan Yüksek Hızlı Tren’in, Marşandiz istasyonuna girişi esnasında raylarda bulunan kılavuz tren ile çarpışması sonucu meydana gelen kaza ile ilgili olarak yürütülen çalışmalarda yapılan son tespitlere göre 1’i makinist 9 vatandaşımız hayatını kaybetmiş, 3’ü ağır olmak üzere 47 vatandaşımız da yaralanmıştır. Yaralı vatandaşlarımız ilimizdeki çeşitli hastanelerde tedavi altına alınmıştır.Kaza yerinde arama kurtarma çalışmaları devam etmekte olup gelişmelerden kamuoyuna ayrıca bilgi verilecektir. ”

“TELSİZLE YA DA TELEFONLA HABERLEŞİYORLARDI”

Ankara’daki tren kazası ile ilgili  TMMOB Makina Mühendisleri Odası Yönetim Kurulu Başkanı Yusun Yener “Sincan-Ankara hattında henüz sinyalizasyon bulunmuyor. Yapım aşamasındaydı. Kazanın olduğu hatta makinistler birbirleriyle telsizle veya cep telefonu ile haberleşiyorlardı. Kazanın sebebi muhtemelen bu.” dedi.

“Sincan-Ankara hattında henüz sinyalizasyon bulunmuyor” diyen Yener “Bu hatta sinyalizasyon yapım aşamasındaydı. Bu da kaza riskini artırıyordu. Kazanın olduğu hatta makinistler birbirleriyle telsizle veya cep telefonu ile haberleşiyorlardı. Bu da kaza riskini artıran en önemli unsun. Kazanın sebebi muhtemelen bu.” diye konuştu.

Yine tren kazası, yine üstünü örtme yarışı: 9 ölü, 47 yaralı!

Ankara-Konya seferini yapan Yüksek Hızlı Tren, Yenimahalle ilçesine bağlı Marşandiz İstasyonu’nda yol kontrolü yapan kılavuz tren ile çarpıştı. Kazada ilk belirlemelere göre; üç makinist ve altı yolcu hayatını kaybetti, 47 kişi de yaralandı.

BTS Genel Yayın Sekreteri Eroğlu,  yaptığı açıklamada çarpıcı bir tespitte bulundu. Eroğlu, “Sinyalizyon tamamlanmadı haberleşme telefonla” dedi.

Ankara’da yaşanan tren faciasına Ankara-Konya hızlı treninin yanlış hatta yönlendirilmesinin neden olduğu iddia edildi.

Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası (BTS) Genel Yayın Sekreteri Ahmet Eroğlu, BirGün’den Burcu Cansu’ya yaptığı açıklamada, kendilerine gelen bilgilere göre Ankara-Konya hattında gerçekleşen ve en az 9 kişinin yaşamını yitirmesine 47 kişinin yaralanmasına sebep olan faciaya trenin yanlış hatta sokulmasının yol açtığını iddia etti.

Eroğlu, seferler başlamadan yolun kontrolünü yapan kılavuz trenin döndüğü ikinci hatta hızlı tren yönlendirildiği için kafa kafaya çarpışmanın meydana geldiğini söyledi.


Hattın sinyalizasyon programı tamamlanmadan açıldığını belirten Eroğlu, şunları söyledi:

“Sinyalizasyon hattı tamamlanmadığı için trafiğin merkezden yönetildiği bir sistem işletiliyor. Hem banliyo trenleri hem de hızlı trenler için durum böyle. Başından beri farklı raporlarda da bunun bir faicaya sebep olacağı uyarısı yer alıyordu. Diğer kazalarda olduğu gibi bu facia da sadece iki personelin üzerine yıkılıp kurum kendi kusurunu örtmek isteyecektir. Trafik kontrolü yapan kişi ve makascıya mal edilecek bu kazanın sebebi kurumdur.

Trafiğin merkezden yönetildiği sistemde telefon üzerinden iletişim kuruluyor. Makaslar döndürülüyor. Sinyalizasyon sistemi proje temelinde tamamlandığı için telefon üzerinden haberleşilerek tren yollarına ilişkin haberleşiliyor. Eğer sinyalizasyon sistemi olsaydı bu kaza yaşanmazdı, trenler birbirini görmeden uyarı gelirdi.”

SORUŞTURMA BAŞLATILDI

Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı, Yüksek Hızlı Tren kazasıyla ilgili soruşturma başlattı. Başsavcılıktan yapılan açıklamada, “Ankara-Konya seferini yapan YHT’nin Yenimahalle’deki Marşandiz istasyonunda yapmış olduğu kaza ile ilgili Ankara Cumhuriyet Başsavcılığımızca soruşturma başlatılmıştır” ifadesi kullanıldı.

Başsavcılık, olaya ilişkin 3 cumhuriyet savcısının görevlendirildiğini bildirdi.

206 YOLCU VARDI

Kaza yapan YHT’de 206 yolcunun bulunduğu öğrenildi. Kazada yaralananlar, ambulanslarla Onkoloji Hastanesi, Ankara Gazi Mustafa Kemal Devlet Hastanesi, Numune Hastanesi, Hacettepe Hastanesi ve Yenimahalle Devlet Hastanesi’ne kaldırılarak tedaviye alındı.


10 KİLOMETRE SONRA KAZA YAPTI

Uzmanlar, kazanın YHT’nin Ankara Garından hareket etmesinin ardından 10 kilometre sonra Marşandiz Tren İstasyonu’na geldiğinde bu kazayı yaptığına dikkati çekerken, duracağı durağa ise yine yaklaşık 9 kilometre mesafede olduğu için trenin saatlik 250 kilometre hıza ulaşmasının mümkün olmadığı, bu kazayı henüz 90-100 kilometre hıza ulaştığında yapmış olabileceğini belirtti.

Kaza sonrası üst geçidin bir kısmı iki vagonun üstüne göçerken bazı vagonlar da devrildi.

‘Daha önce böyle bir kaza görmedim… Dehşete düştüm’

Afet Uzmanı Kubilay Kaptan Ankara’daki Yüksek Hızlı Tren kazasını ilk duyduğu zaman dehşete düştüğünü belirterek, “Daha önce Kılavuz trenle ana hat treninin çarpıştığını görmemiştim açıkçası. Asıl trenin o saatte normal seferini yaptığını düşünürseniz demek ki yerinde olmaması gereken şey kılavuz tren. Kılavuz trenin orda bulunurken bu hattaki asıl trenin yola çıkması anlaşılır gibi değil” dedi.

Ankara’da bu sabah yaşanan ve makinistle birlikte 7 kişinin hayatını kaybettiği Yüksek Hızlı Tren kazasıyla ilgili Habertürk TV’ye değerlendirmede bulunan Kubilay Kaptan şunları söyledi:

KILAVUZ TRENLE ANA HAT TRENİNİN ÇARPIŞTIĞI KAZA YOK

Daha önce kılavuz trenle ana hat treninin çarpıştığını görmemiştim açıkçası. Bu durum insanı ilk başta hem üzüyor hem de dehşete düşürüyor. Nedeni de şi bir hatta herhangi bir tren şehir içi ya da dışı işliyorsa orada kılavuz trenin kesinlikle bir işi yok. Kılavuz tren ana hattaki trenin sefere çıkmasından önce hatta bir sorun var mı, bir probyam var mı? ya da sinyalizasyon çalışmaları devam ediyorsa acaba bunlar doğru işliyor mu diye kontrol amacıyla çıkarılır ve işini tamamladıktan sonra merkez odasına yeşil işaretiyle onay verilir ve daha sonra asıl tren yola çıkar.

SİNYALİZASYON YA DA TELSİZLE EKSİK İLETİŞİM

Asıl trenin o saatte normal seferini yaptığını düşünürseniz demek ki yerinde olmaması gereken şey kılavuz tren. Kılavuz trenin orda bulunurken bu hattaki asıl trenin yola çıkması anlaşılır gibi değil. Bunun da nedeni ancak şöyle olabilir ya sinyalizasyon kazası var ya da zaten sinyalizasyon çalışmaları devam ederken çok ender şekilde yapılır, telsizle bildirilir yol açık, yol kapalı diye. Sinyalizasyon zaten çalışmıyorken telsizle gerektiği kadar iletişim kurulamamış, ve her iki tren de birbirinden bağımsız, birbirinin haberi olmayacak şekilde yola çıkmış.


Kaza değil cinayet: Sendika, 7 yıl önce uyarmış...

Ankara’dan Konya’ya gitmek üzere hareket ettikten kısa süre sonra kılavuz tren ile çarpışarak faciaya sebep olan Yüksek Hızlı Tren ‘in (YHT) hattı konusunda Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası’nın (BTS) uyarılarda bulunduğu öğrenildi.

‘ESKİŞEHİR HATTINDA YAPILMADI, KONYA-ANKARA HIZLI TREN HATTINDA DA KAYGILARIMIZ VAR’

Birgün’den Hüseyin Şimşek’in haberine göre, 2011 yılında dönemin BTS Genel Sekreteri Nazım Karakurt, o tarihte henüz seferlere başlamayan Ankara-Konya tren hattı ile ilgili uyarılarda bulundu. Karakurt, o tarihte yaptığı açıklamada, hızlı tren standartlarının uluslararası standartlara uygun olması gerektiğinin altını çizerek, “Ne yazık ki bu Eskişehir hattında yapılmadı ve şu anda açılması planlanan Konya-Ankara hızlı tren hattında da bu tür kaygılarımız var. Nedir bunlar? Tüm bunların altyapı ve üst yapısı tamamlandıktan sonra Bağımsız Sertifakasyon Kurulu var. Bu kurul aynı zamanda Avrupa’daki normları buraya taşıyor. Bu projeler bu kurulun denetiminde yapılmalıdır. Mesela Ankara- Konya hattında çalıştırılacak hızlı tren hattının Bağımsız Sertifikasyon Kurulu tarafından Ağustos ayı içerisinde işletmeye açılmasının onaylanıp onaylanmadığını bilmiyoruz” diye konuştu.

Kurulun açılacak hat için yeterlilik kararı vermemesi durumunda bunun hatta eksik altyapı, üstyapı ile ilgili sıkıntılar yaratabileceğine vurgu yapan Karakurt, TCDD’nin, kurulun raporunu kamuoyuyla paylaşması gerektiğini kaydetmişti. Bağımsız Sertifikasyon Kurulu’nun kararlarının TCDD için bağlayıcı olduğunun altını çizen Karakurt, “Mesela Ankara-Konya hattının sinyalizasyon çalışmalarının yapıldığı söylendi. Ancak bu hattın halen üst geçitleri yapılıyor. Bu nasıl mümkün oluyor. Bu hat köylerin yakınından geçiyor. Siz burada iki tarafa da tel çekemezsiniz. Daha bununla ilgili alınan karar dahi açıklanmıyor” şeklinde dedi.

Business News